Sebab-sebab orang pilih untuk buka booth
- Target market yg luas
- Cepat untuk menaikkan nama perniagaan
- Modal tak begitu besar
- Untung berlipat gande
Tu antara sebab yang Opah bole pikir..haha..actually byk lg..tp petang2 cmni otak da x berape nk maju..haha..so berbalik kt topik asal kite..cara nk apply booth..hehe..
1st step korang kene cr orang yg handle event tersebut..contoh..if nk join event untuk Sambutan Christmas dekat The Mines. So just call management The Mines then sambungkan ke bahagian event. Then layan la sembang ngan die..haha..
Basiclly bese nyer diorg akan mintak send email..untuk tujuan formality..just email gune letterhead company n gtaw tujuan..then tggu la management bg feedback..
Biase nyer management akan mintak beberapa details untuk diorg review..selalu nyer ape yg diorg mntk mcm jenis produk, pengalaman sebelum and range harge jualan. If produk sesuai dengan event diorg akan keluarkan surat harga sewaan tapak n lokasi booth..harge biase nyer ikut tempat n keluasan..if tempat lg crowd lg mahal la..standard la cm2 kn?hehe..
then last skli korang decide la nk join or x..if xnk join just reply proper email kt management..so senang diorg nk cr tenant laen..n lagi satu..apply booth awal..better sebulan awal..lg awal lg bgus..hehe..sekian..